Αναφορά Περιστατικών Ασφαλείας

Ως περιστατικό νοείται κάθε συμβάν που θέτει σε κίνδυνο τη διαθεσιμότητα, την ακεραιότητα ή την εμπιστευτικότητα των δεδομένων που αποθηκεύονται, μεταδίδονται ή υποβάλλονται σε επεξεργασία ή των υπηρεσιών που προσφέρονται ή είναι προσβάσιμες μέσω συστημάτων δικτύου και πληροφοριακών συστημάτων.

Ένα περιστατικό θεωρείται σημαντικό αν:

  • έχει προκαλέσει ή μπορεί να προκαλέσει σοβαρή λειτουργική διατάραξη των υπηρεσιών ή οικονομική ζημία για την οικεία οντότητα έχει επηρεάσει ή μπορεί να επηρεάσει άλλα φυσικά ή νομικά πρόσωπα προκαλώντας σημαντική υλική ή μη υλική ζημία.

Κάθε περιστατικό που έχει σημαντικό αντίκτυπο στην παροχή των υπηρεσιών των βασικών και σημαντικών οντοτήτων, πρέπει να κοινοποιείται άμεσα στην Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας.

Η κοινοποίηση αυτή, πρέπει να γίνεται από τις οντότητες ως εξής:

  1. Έγκαιρη προειδοποίηση:
    χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση και σε κάθε περίπτωση εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών από τη στιγμή που αντιλήφθηκαν το σημαντικό περιστατικό, η οποία, κατά περίπτωση, αναφέρει αν υπάρχει υποψία ότι το σημαντικό περιστατικό προκλήθηκε από παράνομες ή κακόβουλες ενέργειες ή θα μπορούσε να έχει διασυνοριακό αντίκτυπο.
  2. Κοινοποίηση περιστατικού:
    χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση και σε κάθε περίπτωση εντός εβδομήντα δύο (72) ωρών από τη στιγμή που αντιλήφθηκαν το σημαντικό περιστατικό, η οποία, κατά περίπτωση, επικαιροποιεί τις πληροφορίες και, επιπλέον, περιλαμβάνει μια αρχική αξιολόγηση του σημαντικού περιστατικού, μεταξύ άλλων της σοβαρότητας και των επιπτώσεών του, καθώς και, εφόσον υπάρχουν, τις ενδείξεις της παραβίασης.
  3. Ενδιάμεση έκθεση:
    κατόπιν αιτήματος της Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας, σχετικά με τις επικαιροποιήσεις της κατάστασης.