Ως περιστατικό νοείται κάθε συμβάν που θέτει σε κίνδυνο τη διαθεσιμότητα, την ακεραιότητα ή την εμπιστευτικότητα των δεδομένων που αποθηκεύονται, μεταδίδονται ή υποβάλλονται σε επεξεργασία ή των υπηρεσιών που προσφέρονται ή είναι προσβάσιμες μέσω συστημάτων δικτύου και πληροφοριακών συστημάτων.
Ένα περιστατικό θεωρείται σημαντικό αν:
- έχει προκαλέσει ή μπορεί να προκαλέσει σοβαρή λειτουργική διατάραξη των υπηρεσιών ή οικονομική ζημία για την οικεία οντότητα έχει επηρεάσει ή μπορεί να επηρεάσει άλλα φυσικά ή νομικά πρόσωπα προκαλώντας σημαντική υλική ή μη υλική ζημία.
Κάθε περιστατικό που έχει σημαντικό αντίκτυπο στην παροχή των υπηρεσιών των βασικών και σημαντικών οντοτήτων, πρέπει να κοινοποιείται άμεσα στην Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας.
Η κοινοποίηση αυτή, πρέπει να γίνεται από τις οντότητες ως εξής:
- Έγκαιρη προειδοποίηση:
χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση και σε κάθε περίπτωση εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών από τη στιγμή που αντιλήφθηκαν το σημαντικό περιστατικό, η οποία, κατά περίπτωση, αναφέρει αν υπάρχει υποψία ότι το σημαντικό περιστατικό προκλήθηκε από παράνομες ή κακόβουλες ενέργειες ή θα μπορούσε να έχει διασυνοριακό αντίκτυπο. - Κοινοποίηση περιστατικού:
χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση και σε κάθε περίπτωση εντός εβδομήντα δύο (72) ωρών από τη στιγμή που αντιλήφθηκαν το σημαντικό περιστατικό, η οποία, κατά περίπτωση, επικαιροποιεί τις πληροφορίες και, επιπλέον, περιλαμβάνει μια αρχική αξιολόγηση του σημαντικού περιστατικού, μεταξύ άλλων της σοβαρότητας και των επιπτώσεών του, καθώς και, εφόσον υπάρχουν, τις ενδείξεις της παραβίασης. - Ενδιάμεση έκθεση:
κατόπιν αιτήματος της Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας, σχετικά με τις επικαιροποιήσεις της κατάστασης.

